نصب و جابجایی کولر گازی

⇓ نکته بسیار بسیار مهم ⇓

در 70% آگهی ها و تبلیغات ها از جمله سایت ها شخصی دیده شده که افرادی مبتدی و تازه کار و نا آشنا به مسائل فنی کولر گازی ، و صرفا بخاطر مدت زمان کوتاهی که در کنار یک نصاب شاگردی کرده اند و بسیار آموزه های اندکی را یاد گرفته اند و بقول معروف تازه اول کار هستند اما متاسفانه بسیار کم طاقت هستند و به قول خودشان می خواهند سریع اوستا شوند و دستمزد شاگردی نگیرند و متاسفانه روی کولر های مردم شروع به تمرین و یادگیری نصب کولر گازی می کنند و خسارت های بسیار سنگینی را به مشتری می زنند که در زیر تفاوت نصاب ماهر و مبتدی را برای شما به مخصر توضیح خواهیم داد.
021-77735812

چرا نصب کولر گازی را باید به نصاب متخصص سپرد :

 همانطور که می دانید قیمت کولر های گازی سر به فلک زده و بسیار سنگین شده ، پس باید دقت داشته باشد که اسپیلت خود را به یک نصاب ماهر و با تجربه بسپارید تا پولتان را دور نریخته باشید.
در انتخاب نصاب کولر گازی خود دقت کنید که با شرکت تماس گرفته اید در اینصورت هم خیالتان از بابت نصب راحت است هم هر مسئله ای پیش بیاید
مسئولیت به عهده شرکت می باشد.
نصب-و-جابجایی-کولر-گازی

در زیر به چند نکته و دلایل مهم برای انتخاب نصاب ماهر می پردازیم :

نصاب های کار آزموده و آموزش دیده و امتحان پس داده دارای مهارت های فنی لازم  می باشند که حتما می بایست برای نصب اسپیلت آنها فراخوانده شوند.

نکاتی که جتما در هنگام نصب کولر گازی باید رعایت شود :

محل مناسب نصب اسپیلت ( پنل داخلی )

جای مناسب به این جهت مهم است که سرمایش و گرمایش کولر گازی حتما بتواند تمامی فضا خانه و یا محل کار شما را پوشش بدهد و کولرگازی در جایی قرار داشته باشد که باد کولر هدر نرود یعنی کولر مستقیم روبروی درب ورودی که همش باز بسته می شود نصب نشود و در جایی باشد که وزش باد آن مخالف درب ورودی باشد.

حتما دقت کنید پنل تراز باشد

تراز بودن کولر گازی به این دلیل مهم است که جدا از اینکه از نظر ظاهری شکل مناسبی دارد اما نکته مهم این است که اگر پنل کولر گازی تراز نباشد ناودونی که داخل پنل می باشد وقتی بعد از کار کردن کولر گازی که رطوبت فضا را می گیرد و در آن آب جمع می شود اگر تراز نباشد از آن لبریز می شود و از کولر گازی همیشه آب می ریزد و این مسئله کوچک باعث خسارت های زیادی برای شما پیش می آورد که نصاب های مبتدی دقت لازم در این نوع مسائل فنی کوچک را ندارند .

برق اصلی دستگاه

حتما برای کولر های گازی 24000 هزار با بالا ( در بعضی از کولر های پر مصرف 18000 ) باید برق مستقیم یا از کنتور و یا جعبه مینیاتور گرفته شود و از پریز برق ساختمان استفاده نشود چون هنگام کارکرد کولر گازی آمپر زیادی مصرف می کند و به خاطر این موضوع کابل ها داغ می شوند و اگر مستقیم از پریز برق گرفته باشند سیم های داخلی داغ می شوند و از داخل باعث سوختگی و در بعضی موارد آتش سوزی می شوند پس حتما برق را از جعبه مینیاتور و یا کنتور گرفته شود.

نکته بعدی اینکه از کابل برق دو در دو نیم 2.5×2 برای برق دستگاه استفاده شود.

نکته آخر برق کولر گازی که باید در نصب آن رعایت شود فاز و نول است که در بسیاری از موارد دیده شده که نصاب های مبتدی این مورد را رعایت نمی کنند و همیشه در کولر برق می باشد که اگر دقت کرده باشید بعضی از دستگاه ها که به آنها دست می زنید یه برق کمی دارند و این مورد بسیار خطرناک می باشد برای رفع این مورد میبایست حتما برق فاز را با فاز متر پیدا کرد و به L دستگاه زد و برق نول را به N دستگاه متصل کرد .

برق سنسور و کابل های کولر گازی

کابل های فرمان دستگاه کولر گازی باید به درستی نصب شود و با کوچکترین اشتباه بُرد کولر و یا در بعضی موارد موتور کمپرسور کولر گازی می سوزد پس حتما دقت کنید که کابل های فرمان به درستی نصب شود .

نصب کابل سنسور بسیار مهم است بسیار دیده شده که نصاب های مبتدی فراموش می کنند کابل سنسور را نصب کنند و این امر باعث اختلال در کارکرد کولر گازی می شود .

کلید مینایتوری مناسب

حتما برای کولر گازی کلید منیاتوری مناسب در نظر بگیرید یک اینکه حتما مارک خوب و استاندارد داشته باشد و دوم اینکه آمپر کلید مینایتور مناسب آمپر کولر گازی باشد و نه آمپر خیلی پایین باشد که همش برق دستگاه بپرد و نه اینکه آمپر کلید مینایتور آنقدر بالا باشد که وقتی دستگاه کولر گازی دارد برق بیش از حدی مصرف می کند و به موتور کمپرسور کولر گازی فشار وارد می کند کلید مینایتور قطع نشود و باعث سوختن موتور کمپرسور کولر گازی شود .

شلنگ درین تخلیه آب دستگاه

اول اینکه حتما شلنگ تخلیه آب ضخامت لازم را داشته باشد بدلیل اینکه یک به مرور زمان داخل شلنگ جرم می گیرد و راه آب بسته می شود و آب از کولر سر ریز می شود و نکته دوم اینکه اگر شلنگ ضخامت لازم را نداشته باشد و در مسیر خم داشته باشد به دلیل خم شلنگ تا می خورد و آب از آن رد نمی شود و باعث آبریزش کولر گازی می شود و سومین نکته اگر شلنگ نازک باشد به مرور زمان پوسیده می شود و یا با کوچکترین اتفاق سوراخ می شود و از آنجا آب کولر به بیرون ریخته می شود.

شیب شلنگ درین تخلیه آب کولر گازی

حتما باید شلنگ تخلیه آب کولر گازی دارای شیب رو به پایین باشد تا آب کولر گازی به راحتی به بیرون و یا جای که برای آن در نظر گرفته شده تخلیه شود و اگر این نکته رعایت نشود آب در کولر می ماند و از خود دستگاه سر ریز می شود پس نباید مسیر شلنگ درین تخلیه آب کولر گازی مستقیم و یا رو به بالا باشد .

وکیوم کردن لوله ها و اواپراتور و یونیت خارجی ، موتور کولر گازی ( هوا گیری )

وکیوم کولر گازی دیگر نکته بسیار مهم در هنگام نصب کولر گازی می باشد .

کار وکیوم چیست ؟

وکیوم دستگاه می باشد که بعد از نصب کولر گازی و قبل از باز کردن شیر های گاز کولر گازی به لوله برگشت دستگاه از طریق گیج به کولر گازی نصب می شود و این دستگاه در هنگام روشن شدن شروع به مکش کردن می کند و تمامی هوای داخل لوله و اواپراتور پنل را به بیرون خالی می کند و باعث خلاء در لوله ها می شود و وقتی شیر گاز باز می شود در لوله ها و دستگاه فقط گاز می باشد و هیچ هوای در آن نیست و انجام دادن وکیوم باعث می شود برودت دستگاه چند برابر کولر گازی شود که وکیوم نشده .

عایق بودن لوله های کولر گازی

حتما دقت شود لوله ها عایق داشته باشند حتی لوله های که زیر پنل می باشد که محل اتصال  مهره ها در آنجا است و آچار کشی می شود

دلایل اهمیت عایق لوله به شرح زیر می باشد :

1 – عایق باعث می شود سرما و گرما از طریق لوله ها حدر نشود به اینصورت که وقتی در تابستان سرما از طریق گاز داخل لوله است و موتور به سمت پنل داخلی می آید در مسیر اگر جایی عایق نداشته باشد به دلیل گرم بودن هوا لوله سرمایش خود را از دست می دهد و کولر سرمایش کافی ندارد

2 – اگر قسمتی از لوله به خصوص در زیر پنل و یا داخل خانه عایق نداشته باشد به دلیل تبادل حرارتی ( لوله سرد و خانه گرم و یا بلعکس ) لوله شبنم می زند و کم کم شبنم ها جمع می شوند و به مقدار زیادی آب تبدیل می شوند و آن قسمت از لوله در خانه خیس می شود و اگر زید پنل باشد از زیر پنل شروع به چکیدن آب می کند .

محل مناسب و تراز بودن یونیت خارجی ( موتور کمپرسور ) کولر گازی

محل نصب موتور کولر گازی همانند پنل داخلی دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد 

1 – موتور کمپرسور در زمستان سرمای بسیار شدید و در تابستان گرمای شدیدی از خود خارج می کند باید دقت شود که جلوی موتور حداقل 1 متر خالی باشد و دیواری جلوی آن نباشد و در فضای باز نصب شود چون در غیر اینصورت گرمای تولید شده که به وسیله فن از موتور خارج می شود به دیوار و یا سد و مانعی که جلوی آن است برخورد می کند و دوباره به خود موتور باز می گردد و موتور همیشه داغ می ماند و بعد از مدتی از فشار گرما می سوزد .

2 – اگر مغازه دار هستید و می خواهید موتور کولر را روی نما مغازه روی دیوار خیابان نصب کنید دقت کنید کنید که موتور کولر گازی در دسترس نباشد و در ارتفاعی بالا نصب شود چون براحتی سرقت می شود .

3 – بهتر است موتور کمپرسور در جایی قرار بگیرد که سایه باشد و به موتور آفتاب مستقیم نخورد ( این نکته اگر رعایت نشود مهم نمی باشد ) 

4 – حتما از پایه استاندارد برای نصب موتور استفاده شود .

5 – تراز بودن موتور کمپرسور فراموش نشود .

ایجاد تله روغن 

اگر کولر موتور کمپرسور شما باید بالا تر از پنل نصب شود مثلا بالای پشت بام  چون بالاتر از پنل است  از لوله ها روغن موتور به راحتی به سمت پایین سرازیر می شود و روغن به داخل پنل می رود و دیگر موتور زورش نمی رسد روغن را به بالا بر گرداند و روغن در پنل کولر گازی می ماند و این امر هم باعث افت سرمایش کولر گازی می شود و هم موتور روغن خود را از دست می دهد و بعد مدتی بعلت کم بودن روغن می سوزد

راهکار استفاده از تله روغن می باشد

فقط کافی است حدود 1.5 تا 2 متر لوله اضافه سمت موتور کمپرسور اضافه باشد و آن را بصورت حلقه در آورده شود  و روغن نتواند از حلقه رد شود و به سمت پایین سرازیر شود.

امیداواریم از این مقاله که برای شما تهیه کردیم رضایت داشته باشید.

برای حمایت از ما کافی است که نصب کولر گازی خود را به نصاب های ماهر و امتحان پس داده شرکت ما بسپارید و از کیفت نصب و سرمایش و گرمایش کولر گازی خود لذت ببرید

شماره تماس جهت نصب و مشاوره :

021-77735804

021-77735812

021-77735827